محمدمهدی آقا و نگار جون

شعر منبر و دار

1392/8/23 21:40
نویسنده : محمدمهدی
1,396 بازدید
اشتراک گذاری

من این شعر زیبا از استاد شهریار رو حفظ کردم :

منبر از پشت شيشه ي مسجد

چشمش اُفتاد و ديد چوبه ي دار

عصبي گشت و غيضي و غضبي

بانگ بر زد كه اي خيانت كار

تو هم از اهل بيت ما بودي

سخت وحشي شدي و وحشت بار

نرده ي كعبه حرمتش كم بود؟

كه شُدي دار شحنه، شرم بدار

ما سرو كارمان به صلح و صلاح

تو به جُرم و جنايتت سر و كار

دار، بعد از سلام و عرض ادب

وز گناه نكرده استغفار

گفت ما نيز خادم شرعيم

صورت اخيار گير، يا اشرار

تو قلم مي زني و ما شمشير

غِلظت از ما قضاوت از سركار

تا نه فتوي دهند منبر و ميز

دار كي مي شود سر و سر دار

هر كجا پند و بند درماندند

نوبتِ دار مي رسد ناچار

منبري را كه گير و دارش نيست

همه از دور و بر كنند فرار

باز منبر فرو نمي آمد

همچنان بر خر ِ ستيزه سوار

عاقبت دار هم ز جا در رفت

رو به دَر تا كه بشنود ديوار

گفت اگر منبر تو منبر بود

كار مردم نمي كشيد به دار

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

باباجونی
24 آبان 92 22:22
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین. مقدمتان را در صحیفه خود گرامی میدارم. شعر زیبا و پر معنایی بود. لذت بردم.
محمدمهدی
پاسخ
سلام آقاجون حالاکه این جوری نوشتین فهمیدم شماهم مثل عمومهدی شعر زیاد دوست دارین.بای بای.
عمه زری
26 آبان 92 13:08
سلام گل پسر! بابا آفرین به این همه هوش و استعداد و حافظه! اگه خونه تون نمی بودم و این شعرو از زبون خودت نمی شنیدم که داری از حفظ میخونی، باورم نمیشد که همچین شعری رو حفظ کرده باشی. آفرین و صدآفرین و هزارآفرین! راستی وقت کردی به وبلاگ من هم سر بزن
محمدمهدی
پاسخ
ممنون عمه زری. چشم به وبلاگتون سرمی زنم.
mam
29 آبان 92 13:33
خيلي زيبا بود بهت افتخار ميكنم
محمدمهدی
پاسخ
ممنون.
پدر
29 آبان 92 21:36
سلام پسرم. از وبلاگت خیلی خیلی خوشم اومد. خوشحالم که تو این قدر با دقت و توجه مطالبت رو انتخاب می کنی. ضمنا خیلی خوشحالم که شعر هایی که حفظ می کنی ازشاعران بزرگ این سرزمین هستند. موفق باشی عزیزم.
محمدمهدی
پاسخ
سلام بابا جون. ممنونم راستی نظرم رو دیدید؟ اگه نظر زیاد می خواین گوشکنید شاید نظر هاتون زیادبشه.بای بای
ستایش
30 آبان 92 1:41
سلام محمد مهدی آقا پیوند وبلاگت در وبلاگ باغ ستایش ثبت شد. موفق باشی
محمدمهدی
پاسخ
سلام ممنون .خداحافظ
عمو مسنن
4 آذر 92 15:19
سلام جدا؟!!!!! یعنی این شعر رو از حفظ نوشتی ؟! من که باورم نمیشه شونیز کره نباشه جه برسه به اینکه تو این شعر رو از حفظ خونده باشی خوب به هر حال آفرین واقعا حافظه ات رو عشقه عینا به عمه زری ات رفته مواظب خودت و لجام گسیختگی هایی که ممکنه دیگران رو کزایی کنه هم باشه بوس بای
محمدمهدی
پاسخ
سلام.نه بابا ازحفظ ننوشتم.اینوحفظم ولی ازحفظ ننوشتم.تایپ شدش رو داشتیم.بای بای
ستایش
20 آذر 92 20:15
سلام . شعر زیبایی بود.دستت درد نکند. حفظ کردن شعر خیلی خوب است.
محمدمهدی
پاسخ
سلام. آره خوب حفظ کردن شعر خوب است
عمو مهدي
2 دی 92 18:51
سلام شعر استاد شهريار خيلي عميق و پرمعناست. شايد الان به عمق اين شعرها پي نبري اما سعي كن اونا رو حفظ كني تا وقتي كه بزرك شدي با خودت زمزمه كني و لذت ببري. من خودم شعراي زيادي از حافظ و باباجوني و امام خميني و بعضي شاعران ديكه حفظ كردم كه اون زمان معنيشونو نميدونستم اما بزرك كه شدم تازه فهميدم چه شعرهاي قشنكين. موفق باشي عزيز دلم!
محمدمهدی
پاسخ
سلام ممنون حال پارسا خوبه باشه شعر های زیادهم حفظ می کنم
خاله مريم
4 دی 92 13:16
سلام عزيزم ,وبلاكت خيلى جالبه.از اينكه اين شعر پر معنا و قشنك رو حفظ كردى تحسينت ميكنم.موفق باشى هوش كوچولو!
محمدمهدی
پاسخ
سلام ممنون پارسای کپل من چهطوره؟